Marketing szeptany, z angielska zwany buzz marketing to forma reklamy oparta na plotce, informacjach przekazywanych z ust do ust, między ludźmi, która potrzebuje jednak swego zapalnika. Jest to zwykle pewien silny bodziec, który powoduje, że ludzie zaczynają mówić o naszej marce i budować jej popularność. Skoro marketing szeptany to tylko przekazywane w formie werbalnej, powtarzalne opinie to dlaczego powinniśmy się zdecydować właśnie na taką formę reklamy?

Po pierwsze, buzz marketing cieszy się niezmiennie dużą wiarygodnością – nasi potencjalni klienci ufają znacznie bardziej opinii swoich znajomych niż tradycyjnym formom reklamy. Kampanie reklamowe tego typu zawsze polegają na stopniowym budowaniu marki i pozycji produktów firmy na rynku, w żadnym wypadku nie są nachalne i nie kojarzą się z agresywną reklamą.

Jeśli myślimy o efektywnych metodach buzz marketingu mamy na myśli budowanie zaufania i sieci międzyludzkich relacji (rekomendacji) opartych o nasz produkt. Efekty starannie przygotowanej kampanii rozciągają się długo w czasie i stanowią budulec wizerunku naszej marki nawet kilka miesięcy czy lat po zaprzestaniu realnych działań.

Buzz marketing jest także niewątpliwie najtańszą formą reklamy. Świetnie nadaje się jako samodzielne narzędzie reklamowe, ale potrafi również być bardzo dobrym wsparciem w kampaniach opartych o spoty reklamowe, viral marketing czy reklamę w TV. Obecnie buzz marketing znajduje się w ofercie większości agencji reklamowych, a jego popularność stale rośnie, o czym świadczą rosnące wyniki sprzedaży. Ludzie stali się odporni na dotychczas stosowane, tradycyjne formy reklamy i jeśli chcemy zdobyć naprawdę wartościowego i świadomego klienta, musimy postawić na nowości.