Współcześnie panująca ogromna konkurencja, związana z pogłębiającym się kryzysem ekonomicznym sprawia, że chcąc odnieść sukces należy wyróżniać się na tle innych nie jedynie produktem, lecz również sposobem jego prezentacji. Buzz marketing to unikalne narzędzie, które sprawi, że naszym produktem zainteresują się tłumy, a jego sprzedaż wyraźnie wzrośnie.

Co sprawia, że buzz marketing jest tak wyjątkowy? Jego istotę stanowi filmik, zdjęcie, ciekawa informacja bądź plotka, która jest atrakcyjna do tego stopnia, że ludzie chcą się nią dzielić z innymi, jednocześnie napędzając kampanię reklamową naszego produktu. Znany piłkarz wykonujący karkołomne triki w zestawieniu z marką obuwia sportowego może spowodować kilkukrotny wzrost popularności marki w sieci w ciągu dosłownie kilku godzin! Przykładów jest mnóstwo, a możliwości ich zastosowań tyle, ilu specjalistów od buzz marketingu pracuje codziennie na całym świecie.

A pracuje ich coraz więcej. Ludzie zwłaszcza z młodszych grup wiekowych, wychowani w społeczeństwie informacyjnym, stali się w dużej mierze odporni na tradycyjne formy reklamy. Buzz marketing niejednokrotnie stanowi rodzaj wytrycha w dotarciu do świadomości młodych ludzi, dla których reklama w TV czy radio, ciągle skuteczna w przypadku starszych, jawi się jako sposób na łatwy biznes dla wielkich korporacji.

Marketing szeptany to działanie dążące do wywołania dyskusji o marce oraz oferowanych przez nią produktach bądź usługach. Jeśli tylko zadbamy o właściwy dobór trendsetterów i nośników (wspomnianych informacji, zdjęć czy video), buzz marketing może być bardzo wydajnym rozwinięciem kampanii reklamowych opartych o inne techniki marketingowe. Co więcej, może być też naszą bazową techniką! Niedowiarków niech przekonają dziesiątki marek, które zaufały tej metodzie i nie straciły – wręcz przeciwnie – zyskały nowych klientów i poprawiły swoje wyniki finansowe.