Buzz marketing to metoda promocji, która jest dla klientów wiarygodnym źródłem informacji o produkcie lub usługodawcy. Buzz marketing występuje pod pojęciami tj. marketing wirusowy, marketing szeptany, marketing rekomendacji czy amplifying internetowy. Każde z tych określeń oznacza promowanie w sieci internetowej marki lub usługi (strategia marketingowa). Nie kojarzy się on z reklamą, bo tak nie wygląda, trafia więc do każdego konsumenta.

Większość klientów kupujących w sieciach internetowych, przed zakupem lub skorzystaniem z usługi robią dokładny research w sieci. Konsumenci korzystają także z rekomendacji innych kupujących, ponadto wiedzą dokładnie, czego poszukują. W poszukiwaniu lepszych możliwości konsumenci często odwiedzają fora internetowe, portale, w których porównywane są produkty i serwisy. Buzz marketing jest najszybciej rozwijającym się narzędziem marketingowym. Znaczenie opinii konsumentów ciągle wzrasta. Buzz marketing, żeby był skuteczny, powinien być etyczny, tzn. działanie nie powinno być nachalne i agresywne. Kampania powinna opierać się na wiarygodności. Skuteczności sprzyja umieszczanie opinii i komentarzy na forach branżowych, gdzie dociera grupa docelowa. Działania powinny być jawne. Korzyści z tak przeprowadzonej kampanii to: zbudowanie w sieci internetowej pozytywnego wizerunku, zwiększenie ilości wizyt na stronie, zwiększenie świadomości marki, zwiększenie sprzedaży.

Buzz marketing jest najlepszym rozwiązaniem, gdy: marka nie jest wystarczająco rozpowszechniona w sieci, kiedy celem jest promocja nowego towaru lub usługi. Używa się go również wtedy, gdy produkt lub usługa posiada w sieci zbyt wiele negatywnych komentarzy czy też gdy pozycja w internecie nie jest wystarczająca stabilna.