Jednym z narzędzi buzz marketing jest blog. Blog to strona internetowa , na której systematycznie prowadzi się wpisy. Informacje te mogą być komentowane przez wszystkich internautów. Blog charakteryzuje się nieformalnym stylem, a większą jego część stanowi konkretne publikacje dotyczące także specjalistycznej tematyki. Można umieszczać na nim także zdjęcia, filmy, linki i komentarze. Obecnie blog jest już ważnym i wpływowym źródłem informacji, a większość blogowiczów porusza tematy dotyczące firm i produktów. Tematy dotyczące konsumpcji są bardzo popularne, także buzz marketing stał się w tym miejscu bardzo pożądany.

Buzz marketing

Buzz marketing

Istnieje wiele kampanii reklamowych opartych na blogach, a także blogów, których podstawowym celem jest prezentacja produktów i usług.

Blogi są powszechne w korporacjach, gdzie prowadzą je pracownicy i jednostki stworzone specjalnie do tego celu. Dla firmy blog jest wewnętrznym forum komunikacyjnym dla pracowników, a także informują klienta o działalności korporacji. Ponadto blogi to miejsce, gdzie nawiązywane są relacje między klientami a firmą i dostarczają firmie informacje o swoich oczekiwaniach. Buzz marketing prowadzony za pomocą bloga, np. firmowego jest świetnym narzędziem marketingowym w sieci. Obecnie każda firma, która chce osiągnąć sukces, powinna zdecydować się na prowadzenie bloga. Buzz marketing na blogu powinien być prowadzony we współpracy ze specjalistami od Public Relations. Blog firmowy powinien być nieszablonowym źródłem reklamy o kontrowersyjnych treściach. Może być miejscem na przeprowadzanie konkursów firmowych z nagrodami, zachęcających do odwiedzin na blogu. Buzz marketing na blogu powinien także wiązać się z udostępnianiem komentatorom bloga produktów w celu poznania ich opinii. Jest także sposobem na generowanie informacji o produktach, promocjach, itp.